Skip to content

Hoe een flyer in Oostenrijk leidde tot een langdurige samenwerking

9 juli 2025

Soms ontstaan de beste samenwerkingen uit de meest onverwachte momenten. Zo ook met Valentijn, ondernemer in de verkoop van vakantiehuizen. Wat begon met een ontmoeting tijdens een wintersport in Oostenrijk, leidde al snel tot een succesvolle en langdurige samenwerking die de manier waarop vakantiehuizen worden gepresenteerd, en verkocht, volledig veranderde. Dit is het verhaal van hoe een simpele flyer in een chalet de deur opende naar een vruchtbare samenwerking. 

HOE HET BEGON

Nick: “In de winter van 2023 waren we op wintersport in Oostenrijk en logeerden in een chalet. Terwijl we daar waren, zag ik een flyer van een Nederlands nieuwbouwproject in Oostenrijk liggen. Ik vroeg de eigenaar van het chalet wat het was, en hij vertelde me dat hij dit samen met een partner deed. Ik zei natuurlijk meteen: ‘Ik doe dit soort dingen ook.’ Hij zei toen: ‘Je moet echt met Valentijn contact opnemen, misschien kunnen jullie wel iets voor elkaar betekenen.’” En zo kwam de eerste kennismaking met Valentijn tot stand.  

DE EERSTE STAPPEN IN DE SAMENWERKING

Na hun kennismaking besloot Valentijn een eerste project samen met It’s Visual aan te gaan. Hij had onlangs een woning in Kroatië gekocht, maar miste de juiste visuele presentatie van het pand. “Ik vroeg Nick om de tekeningen van de woning om te zetten in een mooie 3D-impressie.” Het resultaat was meteen een succes. Valentijn zag het resultaat en besefte dat deze samenwerking een toegevoegde waarde had.  

“Het was precies wat ik nodig had. De impressie gaf me niet alleen een beter beeld van de woning die ik had gekocht, maar het was ook de perfecte manier om mijn klanten te laten zien wat wij aanbieden. Dit soort visuele ondersteuning is cruciaal in ons verkoopproces”, aldus Valentijn.  

CULTURELE AANPASSINGEN IN DESIGN

Valentijn verkoopt namens Alpendreams vakantiehuizen in verschillende landen, waaronder Oostenrijk, Kroatië en Noorwegen. Dit brengt de uitdaging met zich mee dat elke markt andere voorkeuren heeft voor de stijl en uitstraling van woningen. “”In het begin van de samenwerking was dat nog even zoeken naar de juiste sfeer, maar dat is meer dan logisch. In Nederland is er vaak een strakker design, terwijl mensen die een vakantiewoning in Oostenrijk kopen vaak de voorkeur geven aan een meer traditionele uitstraling met veel hout en steen.” 

FLEXIBILITEIT EN PERSOONLIJKE BENADERING

Wat It’s Visual echt onderscheidt, is niet alleen de kwaliteit van het werk, maar ook de manier van samenwerken. Nick is altijd snel, flexibel en biedt persoonlijk contact tijdens het proces. Valentijn: “Er zijn genoeg bedrijven die fotorealistische renders maken, maar Nick onderscheidt zich echt door zijn flexibiliteit en de persoonlijke benadering. Hij respecteert onze visie en werkt samen met ons om die perfect te vertalen naar het eindresultaat. Die open en klantgerichte houding is voor mij de belangrijkste reden waarom we met It’s Visual blijven samenwerken.”